8. 3. 2014.

Prebolite to...vaša beba je porasla...ali ne dovoljno




Detetova prva godina obično prođe u jurnjavi, grčevima, iščekivanju prvog zuba, prve kašice, prvog koraka... Na kraju dođe i taj famozni - Prvi Rođendan. I eto, preživeli ste tu muku. Tata i mama, izmučeni, ali srećni, kažu jedno drugom „Eto, poraste i on/ona, nije više mali/mala.“ Mama se vraća na posao, počinje planiranje, baka servis-dadilja-vrtić....koji vrtić...a koja škola, kasnije...a fakultet...I doterate, tako, vi do svadbe i već se preračunavate koliko ćete godina imati kad stignu unučići. Konstatujete da ih možda i ne doživite, jer današnji mladi (akcentujem „današnji“ :-) ) sve kasnije dobijaju decu.



Sve ste skockali. Smešite se. E baš vam je lepo! Blago vama. 

I onda shvatite da ne da se ništa nije promenilo, ne da niko nije odrastao, već da tek sada kreće Cirkus Medrano. U kući „imate“ stvora koji može da hoda-ali ne dovoljno sigurno, hoće da se penje svuda- ali morate da ga pridržavate i čuvate, misli da zna da priča- i ljuti se kada ga ne razumete. To nije beba, to je karakondžula koja je preko noći postala svojeglava. „Samo nešto 'oće!“ možete čuti od roditelja dvogodišnjaka. Njihova energija je neiscrpna, a vi na rezervi još od njihovog 6. meseca.   


 U njihovoj drugoj godini hvataćete sebe kako su vam rečenice postale kraće, glas viši i jači...“Stani!“, „Ne!“, „Pazi!“, „Ej“, „Iiiiiiiii!!!!!“. Imperativ dolazi pod obavezno sa onom „omiljenim“ „Dosta!“, „Prestani!“. Pokušaćete u trenucima nemoći da manipulišete sa blagim rečima „Nemoj, pile, kad te molim.“, ali ubrzo ćete shvatiti da od toga bude slaba vajda. Znam da pametne knjige o vaspitavanju dece, koje čitam (iskreno) i umni ljudi dečije psihologije/pedagogije kažu da se sa decom mora mirno, staloženo, bez povišenog tona, inače oni onda izrastu u emotivno unakažene ljude. E ako moje „Dosta!“ izrečeno u trenutku agonije, jer on/ona urla k'o lud u prodavnici, dovede do toga da postane „duševno oštećena“ osoba, e, brate, nek bude. Pa imam i ja dušu i ne mogu uvek budem da cool-modern-fancy-HiTech mama!  Znam da odlepim, da popenim, da se derem ko luda par min...par minuta.

Stvarno se trudim, veruj te mi, i mislim da uspeva. Kako vreme prolazi, postajem malo libero, valjda sam shvatila, da kako je sve veći haos, ja moram da budem opuštenija. 


Skoro sam bila sa Asjom u Maxi-ju, i ona je zapela da se vozi na onom toboganu koji su stavili da se deca igraju dok su roditelji u šoping. Uuuuu, ala ste mi pomogli! Niste morali. Uglavnom, trebali smo da krenemo kući, ali to nešto nije bilo u njenom petogodišnjem planu, pa je krenula da me ignoriše, pa da se buni, pa da plače (kako joj iz taka krenu suze, to mi je misterija) i na kraju da urla. A ja je lepo uzmem, jer takvih je dimenzija da još mogu da je stavim k'o novine ili hleb pod mišku, i iznesem. Ala se dernjala! Valjda to nije očekivala. Čak se nije dosetila da mlatim nogama! Ubacim je u kola i teraaaaj. Ma ko te šiša.




Нема коментара:

Постави коментар