11. 3. 2014.

Manifest Majčinstva



Na ovaj Manifest sam naletela na blogu The Scary Mommy, i toliko me je oduševio, jer pretstavlja nešto u čemu bih volela da se pronađem. Ali niko nije idealan, pa ni ja. Neka vam ovaj Manifest služi kao vodič kada upadnete u krizu. U tu čast...od ME za YOU...sorry ako sam negde loše prevela, jer sam morala malo da prilagodim našem podneblju.



„Zadržaću smisao za humor u vezi svih stvari vezanih za majčinstvo,  jer bez njega, završila bih u nekoj instituciji. Ili bih se bar osećala jadno.


Neću propovedati o prdnostima dojenja, organskoj hrani, školovanju, zajedničkom spavanju i vrištanju na ulici, majci koja me nije pitala za mišljenje. To nije moja stvar.

 Neću se takmičiti sa majkama koje same peku kolače, pripremaju svoju hranu za bebu, ili prave, od papirnih maramica, kostime za maskenbal koji oduzimaju dah. Majčinstvo nije takmičenje.

Neću osuđivati majke koje, kada uđu u prodavnicu, daju slatkiš ili grickalice detetu koje vrišti. To je prosto mehanizam preživljavanje.


Trudiću se da ne prenesem na ćerku nezadovoljstvo vlastitim telom. Ona zaslužuje majku koja voli i poštuje sebe; sa strijama, celulitom i ostalim.

Nikada neću pitati ni jednu ženu da li očekuje bebu.


Neću osuđivati majku koja nosi istu garderobu danima. Ona ima dobar razlog za to.

Neću tvrditi da znam sve o detetu koje nije moje. (Koje je, uzgred, misterija za mene.)

Nosaću bebe mojih prijateljica ili rođaka, da bi one mogle da se naspavaju ili istuširaju, što svaka „sveža“ mama stvarno želi.

Jako ću se truditi da nikada, ali nikada, se ne razderem na dete koje „puca“ u mene vodenim pištoljem, dok u bikiniju ležim na plaži.

Trudiću se da zapamtim da nijedna majka nije savršena i da će moja deca biti bolja od mene i da će me nekada „popljuvati“





3 коментара:

  1. Milena Sremčević26. март 2014. 03:24

    O bože !!! Koliko sam se samo prepoznala u ovome !!!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман29. март 2014. 08:54

    Htedoh da Vas pohvalim- znajuci da ste mama dvoje divne dece svaka cast na neiscrpnim idejama i osvezavanjem bloga. Za tako kratko vreme napravili ste koktel informacija - mogu slobodno reci "Mamin koktel". :) Samo tako nastavite, svaka cast. i Puno uspeha u daljem pisanju.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala puno, trudim se da skoro svakog dana postavim nešto novo. Lepo je kada dobijem povratnu informaciju da ovo što radim nekome znači. Hvala Vam još jednom :-D

    ОдговориИзбриши