31. 3. 2014.

Deca i cveće



Deca vole cveće i cveće voli decu (do neke granice). Deca obožavaju da „prčkaju“ po zemlji, zalivaju biljke i gledaju ih kako rastu. Vi ih trebate naučiti da su biljke žive kao ljudi i životinje, da imaju emocije i da nije lepo „maltretirati“ ih. Ja često kažem deci, kada počnu da mlate ili šutiraju živu ogradu, „Nemoj to da radiš, to cveće boli“. OK, branje belih rada ili maslačaka isto boli, ali tu ih pustim, mislim- pa, nisam ni ja savršena!
Uzimajući u obzir da skoro svako od nas u kući ima barem neku biljčicu, bilo bi lepo uključiti decu u njihovu negu. To ne treba biti stalno zaduženje, i naravno, mora biti primereno uzrastu deteta. Možete ih nadzirati ili na na neki način ograničiti ih, kako ne bi izbacili svu zemlju iz saksija ili „udavili“ biljku. 

Ja sam prošle nedelje izbacila cveće na terasu da ga „tuširam“. Podrazumeva se da kada se deca uključe u rad sa cvećem, to se odvija napolju, zbog prljanja, i dece i okruženja.


Sipala sam vodu u prskalicu i dala Asji da ga prska. Ne treba naglašavati da je deci voda omiljena igračka. Prvo je prskala cveće, pa sebe, pa je „zalivala“ tako što je pobola prskalicu u zemlju. Ovo  je super zanimacija za njen uzrast.


Ako je dete starije, možete mu vi sipati određenu količinu vode i dati da samo zalije cveće. Takođe mu možete dati krpu da prebriše lišće kako bi sklonilo prašinu.


Menjanje zemlje se ne preporučuje! Neka, to ću sama!

3 коментара:

  1. Анониман31. март 2014. 14:48

    Jao, kakva preslatka mala baštovanka!
    Odlična ideja za aktivnost, i prelepe fotografije, baš su mi izmamile osmeh na lice!

    ОдговориИзбриши
  2. Evo pozivamo Asju da i nama sredi cvece,vidi se da uziva u tome :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Preslatka baštovanka, a lepo je i cveće!
    Mi smo na jedvite jade naučile da se trava i cveće ne kida jer to jedu bube (moja malena gaji neverovatnu ljubav prema bubama, teško meni!). I učimo da se cveće polako mazi i da mu se peva kako bi raslo. I od pre par dana svako jutro kad pije mleko čučne pored saksije sa cvećem i mrmlja nešto.

    ОдговориИзбриши