7. 3. 2014.

Kako “naterati” decu da zavole čitanje




Prvi i najbitni način da podstaknete ljubav prema čitanju kod vašeg deteta, je da mu date materijal koji će voleti da čita. Zvuči jednostavno. I jeste jednostavno… na prvu loptu. 


…sve se čita…

Mi pod “čitanjem” smatramo samo čitanje romana, obavezne lektire, edukativnih sadržaja i sl. Ali ljubav prema čitanju se stvara čitanjem SVEGA!  Kao što sam već rekla- dajte deci ono što žele. Vampirske sage, stripove, smešne knjige, knjige viceva, novine, časopise…šta god, bitno je da čitaju. Bitno je samo da čitaju! Čitanje na tabletima ili računarima? Da, zašto ne. Čitanje knjiga koje nisu za njihov uzrast? Naravno, ili će se “izboriti” sa time ili će bataliti posle par strana. Kada sam imala 8god. želela sam da pročitam “Roman o Londonu”, jer mi je to “zvučalo pametno”. Počela sam, normalno, ništa kontala nisam, al nije smetalo da neko vreme se hvalim kako “Ja čitam Crnjanskog!” 
 
…bez preporuka…
Nemojte vi da im dajete preporuke! Suzdržite se. “Ovo je fantastična knjiga! Kad sam bio kao ti, u dahu sam je pročitao!”. Dete gleda belo, uzme knjigu, proba da je čita i… odbaci je. Vi se prosto uvredite! Pa valjda vi znate da procenite šta je dobra knjiga za vaše dete! E pa ne znate! Verujem da njihovi drugari to bolje znaju. Razumem vas kada kažete da su fantastični “Orlovi rano lete” i kako su “Hajduci” neprolazni, i sve to jeste tačno. Knjige našeg detinjstva su prvenstveno imale trag prošlosti i neku emotivnu snagu. Svi smo osećali ponos i jačinu dok smo čitali kako su mali Jovanča i kompanija uspeli da nadmudre gomilu Nemaca. 

Ali Jovanča trenutno “nije u modi”, što kaže Mile u Tesnoj koži IV “Ne nosi se!”. 

…pratite trendove…

Sada su aktuelni neki drugi heroji, i oni imaju svo pravo da budu heroji detinjstva vaše dece. Marta Smart, Hari Poter, Mali Princ u novom izdanju i drugi junaci ili su se “rodili” zadnjih par godina ili su to stari likovi obučeni u novo ruho. Moramo im dati šansu da i oni postanu neprolazni. Nemojte da vas zaplaše  Moj komšija zombi”,” Monstrumska škola”,”Mračne tajne Ginkove ulice”, “Blago na groblju”. Ili da pomislite kako će “Moja savršena roze knjiga” i “Škola za princeze” od vaših devojčica napraviti osobe koje samo razmišljaju o svom izgledu (aaaaaa, činjenica je da žene, na kraju krajeva, skoro najviše na to i misle ).

…i na kraju, budite uzor…

Znam kako je teško u pojedinim momentima da nađete vreme za čitanje. Iskreno, kada uhvatim vreme za sebe, tamo nege oko pola 10h uveče, samo se srušim na krevet, uzmem daljinski i šaltam kanale. Trenutno je tako, ali znam da još malo (samo da Asja malo poodraste) imaću ponovo vremena za čitanje. Nedostaju mi knjige, mnoooogooo mi nedostaju, ali sada nema snage za njih. Taman bih zaspala posle 2 strane. Ali ako možete i kada možete, knjigu u ruke, da vas deca vide ( isto onako kao kad ste se “pravili” pred roditeljima da učite ). Šala, ali čitajte, da bi vama bilo lepše, da bi sutra vaša deca to isto mislila…jer ja znam koliko mi to, trenutno, fali…



Нема коментара:

Постави коментар