22. 4. 2014.

Zdrave gumene bombone



Ja ne znam da li postoji neko dete koje ne voli gumene bombone. I odrasli se pecaju na njih, posebno na „koka-kolice“, valjda nas sećaju na detinjstvo. Nije tajna da nisu baš nešto zdrave što zbog svakojakih konzervanasa, što zbog veštačkih boja. Ja sam u domaćoj radinosti napravila gumene bombone, koje su super jer ih možete praviti od sveže ceđenih sokova (koje ste sami napravili), tako da zaobilazite sve veštačke tvorevine koje fabrikanti dodaju. Jedini nedostatak je što mogu trajati samo 2 nedelje i to u hermetički zatvorenoj posudi (ja sa ih držala u Tupperware posudi)...mada, ne verujem da ćete imati potrebe za time, mi smo ih smazali za 2 dana. 

Potrebno:


  • 125ml soka
  • 40g želatina
  • 2 kašike meda.


Želatin pospite po soku koji ste sipali u šerpicu. Zajedno ih zagrevajte na slabijoj vatri par minuta uz stalno mešanje. Kada smesa postane tečnija (ne može postati skroz staklasta, nego onako- žitkija, ali dovoljno tečna), sklonite sa vatre i dodajte med. Gotovu smesu izlijte u kalupe, ali ja ih nisam imala, pa sam sipala u posudu koju sam obložila plastičnom folijom. Ubacite u frižider na 2-3h. Po isteku, izvadite iz kalupa, ili, ukoliko ste odabrali moju varijantu, isečete na kockice. 


Ovo su moje bombone koje sam pravila od soka od tamnog grožđa. Nisu savršeno isečene, jer sam stavila malo više želatina (60g, zato sam u receptu i napisala 50g), pa su bile malo žilavije. Ali niko se nije žalio. 

Preporuke za boje i voće/povrće

Crvena/roze- sok od jagode, borovnice, šumsko voće (može se dodati malo limuna), tamno grožđe.

Žuta- kruška, jabuka (može se dodati malo limuna). Napomena: nemojte praviti od ananasovog soka, neće se stegnuti želatin!!!!!

Narandžasta- šargarepa, pomorandže, sok od manga (ko ima :-) )

Zelena- kivi, krastavac, limeta, belo grožđe (ispadne zeleno)


2 коментара:

  1. Awesome blog! Je li vaš tema custom made ili si ga preuzeti od negdje? Tema kao što je vaša sa nekoliko jednostavnih tweeks bi stvarno napraviti moj blog iskočiti. Molimo vas javite mi gdje si dobila temu. Hvala puno

    ОдговориИзбриши