2. 5. 2014.

"Otvoreno pismo majkama tinejdžerki na Internetu"



Praksa koju ću početi da uvodim je preporučivanje dobrih blogova koje možete koristiti kao kvalitetne izvore informacija. Jedan od njih je i blog Mooshema , na kome sam naletela na fantastičan tekst, u kome se Tanja obraća mamama devojčica (ja moram napisati devojčica, a ne devojaka) od 13, 14, 15 godina. Originalni post možete naći na linku , a ja ću ukratko prepričati o čemu se govori.

Najveća briga devojčica u ovom period je izgled njihovog tela. U vremenu kada je obim grudi mnogo bitniji od obima onoga što nosite u istima, tinejdžerke postaju fantastična ciljna grupa za bombardovanje marketinškim porukama raznoraznih organizacija, perfidno uvijenim u savete po forumima ili pričama na društvenim mrežama.

Tema koja je omiljena u tim krugovima je “Koja je nova dijeta?”. Odgovor na ovo pitanje najčešće se traži na mreži koja postaje nemi sagovornik, koji ne kritikuje i na kome možete od ponuđenih odgovora odabrati ono što baš Vama odgovara u datom momentu. 

U cilju opšteg prihvatanja, i kako bi i one imale rupu među butinama“ ili „bikini most“ (za to sam, iskreno, prvi put čula letos), posle mnogih, neuspelih pokušaja, dolaze do zaključka kako je gladovanje jedino, provereno najbolje rešenje. 


Kako pomoći...

Osvestite ih, koliko toliko... Ukažite da u javnost ne izlazi ni jedna jedina slika javnih ličnosti koja do detalja nije fotošopirana. Pokažite primer tih istih ličnosti koje ne izgledaju jadno (izvinite, al meni je premršavo najčešće deluje jadno), kao što su Jennifer Lopez, Tracy Anderson, Kelly Brook...Dotaknite se Christy Turlington koja je ukapirala da je šetanje pistom baš super, al ima kratak rok trajanja, pa da i u glavu treba da uloži, a ne samo u spoljašnost. 


Priroda i genetske predispozicije su čudo. Da, plastična hirurgija je čudo! Da bogati je nemilice konzumiraju, ali to nije OK, ako imate 15 godina i želite nove grudi. Pa sa 15 godina one nisu ni stigle da porastu!

Kada neka zvezdica priča kako jede sve živo, a i dalje je kao vreteno, objasnite da to nije tačno. A nije tačno ni da se ceo dan pije voda i jedu papirne maramice (to ste verovatno već čule) i ostaneš živ. I konačno, gladovanje nema željeni rezultat...ili „okinu“ posle dva dana, pa se onda dave u krivici do sledećeg pokušaja, ili im, nažalost, uspe. I krene...a gde završi...

Nekada završi i ovako... 

Jeste, i ja sam ceo život bila „debela“, sa 168cm i 58kg. Probala sve, mučila se, vežbala, kilaža varirala, sve standardno. Toliko sam bila očajna da mi je jedna od novogodišnjih želja bila da kada budem trudna, imam mučnine non-stop tako da ne mogu da jedem mnogo, pa da se napokon napravim na „žensko“ (kapirate da je meni žensko tada bilo fotomodel posle fotošopa). I ispunila mi se. Osam meseci u kupatilu pored wc šolje. Nekada nisam imala snage da ustanem. Ako jedem, nekada pijem (vodu!) pravac lady room. Sve mi je preselo, a u ogledalo se nisam gledala jer o tome nisam ni mislila. Naravno, nisam ni mogla da se ugojim nešto posebno. 



Liniju, posle porođaja, sam vratila guranjem kolica, jurenjem za detetom i svim uobičajenim zabavama oko bebe. Ali povraćanje, koje bulimičarke preferiraju, me je navelo da se zapitam koliko je tim devojkama teško. Kao i anoreksičarkama sa gladovanjem.

Imam ćerku, do tog čipavog uzrasta, vreme će proleteti. Na meni je da joj pomognem, upoznajući je sa istinom, i najbitnije, pokazujući joj da sam sama sa sobom zadovoljna, tj. svojim telom. Jer ako ja budem nesigurna u sebe, pa kako ona možće to biti, ako bih trebala biti njen uzor.

Нема коментара:

Постави коментар