23. 5. 2014.

Velika humanost u malim srcima



Moja deca gledaju TV, a i bez toga, svsena su situacije koja nas je zadesila (u suštini, mislim samo na Vuka, jer je A još mala). Objasnila sam mu šta se desilo, u vrtiću su vaspitači takođe sa decom razgovarali o tome i skupljali smo pomoć. U ponedeljak je na ulaznim vratima osvanulo obaveštenje o satnici kada je možemo doneti. Tog popodneva, po našem naselju, ste mogli videti gomile dece sa roditeljima koji kupuju raznorazne potrepštine. Nekoliko puta sam čula "Mama, a jel sad idemo da kupimo nešto za ugrožene?", a ja sam po 100 puta na putu do prodavnice bila podsećana od strane Vuka, da slučajno ne zaboravim na tu kupovinu. Nakupovali smo svašta nešto, spakovali i odneli sutradan u vrtić. Klinci se nisu slikali, kao neke poznate ličnosti, ali mislim da su njihova srca bila ispunjenija.  

Takođe, u lokalnim novinama osvanuo je tekst o našoj maloj sugrađanki Katarini, koja je na prometnom mestu u njenom naselju postavila štand i prodavala limunadu za SMS na 1003. Samoinicijativa za svaku pohvalu...
 
Kaćina limunada za SMS 1003

Podržimo tu njihovu strast za pomaganjem što duže. Podsećajte ih, kada prođe neko vreme, na ovo što se desilo i ponovo spakujte još nešto i donirajte, Crvenom krstu ili nekoj drugoj organizaciji. I kada sve ovo prođe, pričajte im da uvek postoji neko kome je potrebno nešto. Da se garderoba koja se njima omalila nekome taman. Da igračke koje njima više nisu zanimljive, nekome će biti nove i interesantne. Mi najčešće posle većih "čišćenja" ormara, odvojim ponešto i poklonimo klincima koji peru stakla na ulicama. Dešavalo se posle da V prepozna nešto od svojih starih stvari na nekom detetu i onda kaže "Ej, eno je moja mala jakna, što smo je poklonili. Meni je mala, a njemu je baš taman.". Tada kažemo da je to bilo baš lepo od njega, jer taj dečak ne može da ima sve ono što on ima i da mu je time jako pomogao. 
 
Deca školice glume Edu teatra
Nađite neki model po kome ćete uključitivati decu u zavisnosti od njihovog uzrasta. Oni to veoma ozbiljno shvataju, tako da se može desiti da vas baš oni jednog dana podsete da odavno niste nekome poklonili nešto.

2 коментара:

  1. Kod nas u gradu jedan dečak je prodavao svoje crteže u centru. Na listu bloka napisao je "Ja sam mali i nemam para. Pomozite meni da pomognem drugima." Davao je crteže i ako neko pošalje sms za pomoć i tražio da pogleda telefone da vidi izveštaj o poslatoj poruci :)

    ОдговориИзбриши
  2. Srce malo :-) Što se starijih, a interesantnihij akcija tiče, ja sam pre neko veče videla na jednoj mesari "Ko pošalje SMS na 1003, **** din jeftinije ...". Takođe, bilo je i plaćanje parkinga sms-om na 1003, ali je tip na papiru napisao "Ja sam parking platio sms-om na 1003!, ne znam da li su mu pisali kazni, ali se nadam da nisu. Kakav kralj!

    ОдговориИзбриши