6. 5. 2014.

Kako odabrati prve hodajuće cipelice?



Prve cipelice su jedna od većih glavolomki koja nas zna snaći u bebinoj prvoj godini. Naravno, već posle prvih babina, susrešćete se sa nehodajućim cipelicama, u svim mogućim bojama i oblicima, pokalnjaće se, kupovaćete...a koristit samo par meseci. Naravno, i te prve hodajuće cipele, klinci nose samo nekoliko meseci, jer nogica brzo raste, tako da za prvih par godina (2-3) planirajte kupovine cipelica na 6 meseci. 

Ali kako odabrati prve cipele?

Za početak, najjeftinija i najzdravija varijanta je – bosonogost! Naravno, kod nas (čitaj u Srbiji) možete bebi navući one čarapice sa bockicama protiv klizanja, mada se ništa ne može meriti sa boslim stopalima. Ne mogu da lažem, ali ja se do sada nisam odvažila da sama pustim dete boso po kući, a da nije leto. Zato se moja ćerkica izuva kad god može i trči „da se čuje šljapkanje“. To se toliko često dešava, da sam je batalila, i (naravno) nije se razbolela, iako se u našem narodu zna da svaka bolest „od nogu polazi“. 



Šta je još karakteristično za „naš narod“: duboke cipele- da drže zglob. Neću ovde ulaziti u medicinsko dokazivanje i osporavanje, previše ga je na netu, a i koga interesuje naći će sam. Mi smo skoro svi odrasli u Ciciban cipelicama, koje, ma kako fantastične bile, meni nisu nešto pomogle, pa su mi i pored njih i specijalnih uložaka koje sam nosila, svodovi ostali spušteni. Sa druge strane, deca su mi prohodala u patikama i oboje (dobro za Asju još ne mogu za konačno da kažem) imaju OK stopala. Po meni, ima logike da čvrsta cipela samo drži svod i ništa drugo. Kada je noga bosa ili u nekoj mekšoj obući, mišići i zglobovi se vežbaju mnogo više, nego u prvom slučaju. Kad je dete zdravo, nema potrebe veštački držati zglob stegnut, jer kako da ligament ojača, ako se ne „trenira“.



Eto, ovo je moje skromno mišljenje, na osnovu iskustva. Nisam lekar i ne želim da mislite kako preporučujem patike pre cipela, samo sam vam napisala svoju pričicu.

1 коментар:

  1. Moja beba je prohodala bosonoga i trudila sam se da bude što duže bosa kako bi uvežbala hod. I naš pedijatar ima takav stav, da beba mora prvo sama da uvežba hod, pa tek onda da se ide u kupovinu cipelica. Prve cipelice su nam bile duboke, a onda smo brzo presli na duboke sandale jer su nam cipelice omalele u rekordnom roku od dva meseca. Od tad nosimo patikice i sve ide kako treba. Mnogi me popreko gledaju jer sportske patike nemaju anatomski uložak kao dečje cipelice, ali se do sada na kontrolama za ovih 22 meseca pokazalo da sve ide kako treba.

    ОдговориИзбриши