4. 7. 2014.

Biramo- Mleko za sunčanje



Nekada se krema za sunčanje kupovala samo kad se ide na more. Sada, zahvaljujemo se ozonsko rupi, zaštita kože je neophodna bez obzira gde ste, na moru, planini, u gradu, selu...Mi stariji kako-tako, ali kada su deca u pitanju, posedebno bebe, ne smemo se igrati. Kako zaštititi decu od "lošeg" sunca?





Dečija koža je jako nežna i osetljiva, pa joj je adekvatna zaštita neophodna.  Odabir mleka za sunčanje možete vršiti po:

  • brendu- ukoliko ste nekom određenom poklonili poverenje,
  • visini zaštitnog faktora- neki farmaceuti mi rekoše da je sve do ZF 15 realnost, sve preko toga je samo budženje hemije, bez stvarnih beneficija po vaše telo. Sad ovo se donekle poklapa sa još jednim tekstom koji sam  našla na netu. U njemu se kaže da ZF treba biti minimum 15, ali ne viši od 30! Sve preko toga nosi manju dodatnu zaštitu i veću dozu neželjene hemije
  • ceni- mislim da se većina origentiše po tome, mada su svi proizvodi manje-više tu negde po ceni.

Iskustva mama

Brljala sam malo po domaćim forumima u potrazi za iskustvima drugih mama, i ovo su njihovi odabiri:




  • Chicco krema u tubi- Fantastična zaštita, malo je problematična jer se teško razmazuje.
  • Sebamed ZF 50- isto iskustvao kao i predhodno.
  • Sebamer 0+- Super za bebe.
  • LRP (La Roche-Posay) za decu- tuba od 300ml traje oko 9 dana (2 dece mazanje 2x dnevno + mama i tata se štekali). Nije lepljiva, lepo se upija. Super zaštita.
  • Nivea 50- ne gori se, ali se i ne crni. Ostavlja žute fleke po odeći.
  • Eucerin 50+- smeju da je koriste deca sa atopijskim dermatitisom i sim ostalim vrstama ekcema.
  • Anthelios Dermo-Pediatrics SPF 50 Mleko- Odlično je, veliko pakovanje se baš isplati.
  • TopTen sprej 40+- Dobar je, plus je i povoljan.
  • Šaljićev pronasol kids 40- nežan je za kožu i štiti, i deca koja su bela kao sirić, mogu da pocrne lepo.
  • Caroten 50- OK.
  • Alverde i  Garnier Ambre solair za bebe- dobra je.

Savet

 Na Ana Forumu pronašla sam i ovaj savet jedne mame, pa možda će nokome koristiti: " Samo da podelim sa vama info koju mi je dala apotekarka kad sam uzimala kremu za malog. Da bi koža bila zaštićena stvarno faktorom koji piše na  pakovanju, to znači, naneti dovoljnu količinu kreme. E sad, fora je u tome šta je dovoljna količina....Ako telo vizuelno podelimo na 11 regija (lice, grudi, stomak , gornji deo leđa, donji deo leđa, jedna ruka, druga ruka, jedna butina, druga butina, jedna potkolenica, druga potkolenica) za svaku regiju je potrebno toliko kreme koliko bi istisli liniju iz tube na dlan od vrha srednjeg prsta do korena šake (to dođe skoro 20cm). Sve manje od toga je nedovoljna zaštita. Ja sam iskreno mazala decu sa petinom te količine, što znači da su bili zaštićeni faktorom 10, iako sam ih mazala sa 50. Za odrasle vazi kolicina 1,5 ista ta linija za svaku regiju"






Takođe naletela sam na savet (veoma racionalan) da deca od 3 godine ne bi trebala biti direktno izložena suncu. Znači šareni hlad, drvo, suncobran kada su napolju, u vodi…pa šta ćete!

2 коментара:

  1. Ovaj post mi je baš dobrodošao. Mi smo prošle godine koristili Carroten baby 50+ i nisam zadovoljna. Što se tiče zaštite odlična je, mada Sofija ima dobar ten, koža joj ne crveni i ne gori, već samo prima boju. Ono čime nisam zadovoljna je to što se krema razmazuje katastrofalno, ja sam jedna od onih koje svoje dete natapa kremom i završila bi potpuno bela, a tu belinu koža upije posle pola sata. Krema se razmaže i po garderobi, tako da nam je crveni kupaći dobijao šare, sreća pa se sve lepo opere.
    Hvala što si podelila savet za pravilno nanošenje kreme, ja koja je stavljam u velikoj količini ipak ne stavljam dovoljno.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман10. јул 2014. 04:25

    Mi smo koristili Sebamed, faktor 30. Mogu da potvrdim da se teško razmazuje, ali i odlično štiti.
    Nisam znala ovaj podatak za količinu kreme. Nismo imali, doduše, nikakvih problema jer je malac stalno bio u hladu.
    Čak je i malo pocrneo, iako je inače beo kao sirko.

    ОдговориИзбриши