28. 3. 2014.

Deca i novac- III deo- Štednja



Priča Štednje se logično nadovezuje na priču o Trošenju, ali može biti i komplikovanija za shvatanje. Odabir štednje podrazumeva biranje na koji način štedeti, koliko dugo i sa kojim ciljem. 

Deca novac štete u kasicama, za početak, na vidnom mestu u dečijoj sobi, kako bi ona imala osećaj da su im parice „blizu“ i da ih niko nije uzeo. Takođe, novac u istu sama moraju ubacivati, kako bi stekli osećaj koliki je bio „ulaz“ i da je adekvatan sumi unutra. Nemojte im sami ubacivati novac ili ne bar bez njihovog znanja, jer se može desiti da dete ubaci 50din. a onda, posle par dana, vidi kako sada u kasici ima 200din. jer ste mu vi „na kvarno“ dodali. Super, ovaj novac sam raste!

Preporuka za kasicu je da bude što jednostavnija (ovo me setilo na priču o noši i učenju korišćenja iste). Super su kasice-prasice svih duginih boja, vozići, kućice, ali je najbolje da kasicu, ako imate vremena, napravite sami sa detetom, ili u tu svrhu iskoristite najobičniju staklenu teglu koju možete ukrasiti stikerima (Ovo je naša- Teglica- kasica). Ovo je, takođe, i finansijski povoljnija varijanta.


Pitanje „koliko dugo“ i „sa kojim ciljem“ su povezana, jer cilj određuje vreme, u ovom slučaju. Ukoliko je željena stvar veće vrednosti, biće potreban duži period i obrnuto. Ovo je nešto što morate da dogovorite sa detetom. Izazova će biti, a vi ste tu da im pomognete da istraju i ne posustanu. 

A može se desiti i ovo: Moj sin, koji je uredno štedeo novac i kome sam lepo objasnila svrhu iste, nekom prilikom, dok smo bili u šetnji, kukumavčio je za sladoledom ili čime već, zaboravila sam. Rekla sam mu da ja nemam novac, jer sam potrošila na njegovo skakanje po trambolini i podsetila ga da sam mu unapred rekla da može da bira između te dve opcije. Na kraju sam dodala: „ A ti, Vuče, imaš onaj tvoj štek, što se nekada ne setiš, pa poneseš neki dinar u šetnju i kupiš sam sebi nešto?“ Odgovor je bio: „Pa to su pare da se čuvaju, ne da se troše! Ti treba da mi kupuješ!“. 

Potrebno je vreme da deca pohvataju konce i shvate sve ovo na pravi način. A i ovako će ostati priča kojoj ću se smejati dugo.

2 коментара: